Sağlık

Hayatınızı Değiştirecek ve Kolayca Edinebileceğiniz 8 Sağlıklı Yaşam Alışkanlığı!

Hayatınızla ilgili birden büyük ve köklü değişikler yapmak sağlıklı yaşam sürmenin en kolay yolu olmayabilir. Örneğin uzun bir aradan sonra spor salonuna gitmek gibi yüksek hedefler sizi bunaltabilir. Ancak birkaç basit ve etkili değişiklikle sağlıklı yaşam alışkanlıklarını uzun süreli hale getirmeniz mümkün. İşte size hayatınızı değiştirecek ve kolayca edinebileceğiniz 8 sağlıklı yaşam alışkanlığı!

1. Günlük hayatınıza ekstra hareket ekleyin

Spor Yap

Spor Yap

Aktif bir yaşam sürmek sağlıklı kalmanın olmazsa olmazı. Ancak bu spor salonunda her gün en az iki saat harcamanız gerektiği anlamına gelmiyor. Günde yaklaşık 10.000 adım atmak enerjinizi yükseltmek ve kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlamak için yeterli. Yapılan bir araştırma günde 10.000 adıma yaklaşan bir yürüyüşün kan basıncını dengelediğini gösterdi. Bir başka araştırma ise günde 6.000 ila 8.000 adım atan kişilerin sağlıklarında gözle görülür iyileşmeler olduğunu kanıtladı. Bir pedometre edinerek siz de kendinizi daha fazla adım atmak için motive edebilirsiniz.

2. Bolca su tüketin

Su tüketimi

Su tüketimi

Daha iyi hissetmek, daha iyi görünmek ve vücudunuzun daha iyi performans gösterebilmesi için bolca su tüketmeniz gerekiyor. Uzmanlar bir kadının günde ortalama 2.2 litre su tüketmesi gerektiği konusunda hemfikir. Kendiniz için uygun miktarı kilonuzun yarısını gram cinsinden düşünerek de bulabilirsiniz. Örneğin 60 kilo olan birinin günde ortalama 3 litre su tüketmesi gerekiyor.

3. Sağlıklı yeme alışkanlığı geliştirin

Diet (Diyet)

Diet (Diyet)

Sağlıklı bireyler, kilonuzu azaltmak için uygulanan kısa süreli bir diyetin sadece kısa sureli olduğunu bilirler. İşte kısa süreli olmayan ve kilo vermeye yardımcı olabilecek bazı ipuçları: ·

  • Gece yemelerini kesin.
  • Daha küçük tabaklarda yemek yiyin. (Araştırmalar bu şekilde yemenin bir öğünde alınan besin miktarını azaltmaya yardımcı olduğunu ortaya koymuştur.)
  • Yemekten önce bir elma ya da biraz badem yemek daha tok hissetmenize neden olacaktır.
  • Öğünlerinizden yeşillikleri ve protein içeren gıdaları eksik etmeyin.

4. Uyku sürenizi önemseyin

Uyku Düzeni

Uyku Düzeni

Yetişkin bir kişinin vücut fonksiyonlarının sağlıklı bir şekilde sürdürülebilmesi için her gün 7 ila 8 saat uykuya ihtiyacı vardır. Atladığınız uyku saatlerini sonrasında iyi bir gece uykusu çekerek giderebileceğinizi düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Bu nedenle her gün belli saatte yatıp belli bir saatte kalkmayı alışkanlık haline getirin. Eğer uykuya dalmakta güçlük çekiyorsanız günlük aktivitenizi arttırmak bu sorunun üstesinden gelmenize yardımcı olacaktır.

5. Haftalık yemek planı yapın

Beslenme Sağlık Besin Yiyecekler

Beslenme Sağlık Besin Yiyecekler

Salata ve akşam yemekleri için kullanacağınız sebzeleri önceden kesmek ve hafta için bir yemek planı hazırlamak için pazar gecesi zaman ayırın. Bu şekilde zaman olmadığı gerekçesiyle dışardan söyleyeceğiniz pek de sağlıklı olmayan yemek seanslarının önüne geçebilirsiniz.

6. Daha fazla yeşillik tüketin

Beslenme Sağlık Besin Yiyecekler

Beslenme Sağlık Besin Yiyecekler

Özellikle lahana ve ıspanak mükemmel besinlerdir. Vitamin ve mineral açısından oldukça zengin olan bu sebzeleri farklı şekillerde birçok yemeğinizde kullanabilirsiniz.

7. Öğle yemeğinizi kendiniz hazırlayın

Yemek Hazırla

Yemek Hazırla

İşinizin bir kısmı müşterilerinizle öğle ya da akşam yemeğine çıkmayı gerektiriyor olsa dahi bu kötü beslenmek için bir bahane olmamalı. Gün içinde ne yediğinizi kontrol etmek sağlığınızı kontrol etmek ile aynı anlama gelir. Bu nedenle öğle yemeklerinizi dışarıdan yemek yerine evde kendinize mümkün olduğunca sağlıklı menüler hazırlayın.

8. Yeni insanlarla tanışın

Yeni insanlar

Yeni insanlar

Yeni insanlarla tanışmak stresli ya da yorucu olabilse de bunun size iyi geleceğini unutmayın. Sosyal çevrenizi genişletmek size yeni tecrübeler kazandıracak ve enerjinizi yükseltecektir. İş dışında sosyalleşebileceğiniz alanlara yönelerek yeni insanlarla tanışma fırsatı yakalayabilirsiniz.

Yorum yaz

Cevap Bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Popüler Yazılar

Yukarı