kadinca

Her Kadın ve Erkeğin Regl Dönemi Hakkında Bilmesi Gerekenler

Regl Dönemindeki Şiddetli Duygu Değişimi

Adet döngümüz hamile kalmak için tasarlanmıştır. Bedeni hamileliğe hazırlayan döngü hamilelik gerçekleşmediğinde progestoren (rahmi hamilelik için hazır hale getiren ve adet döngüsünü düzenlemeye yardımcı hormon) seviyesi düşüyor ve uygun hamilelik için kalınlaşan duvar dışarı atılıyor; yani regl başlıyor.

regl dönemi

Bedeni üreme için hazırlayan bu döngünün, regl olan kadına psikolojik olarak bebeğini kaybetme hissini yaşattığını dile getiren bir yazı okudum geçenlerde. Bedendeki hem hormonal değişimler hem de kadına  bebeğini kaybetme hissi yaşatan bu psikolojik etkiyi de göz önüne alırsak bu dönemdeki aşırı duygusal, bazen aşırı öfkeli, bazen aşırı kaygılı hissedip kendisinin bile anlamlandıramadığı aşırı tepkisel davranışlar yansıtan kadınlara daha anlayışlı davranmanız için önemli bir nedeniniz var artık.

Her insanın her olaya, her hormonal değişime, her acıya verdiği tepki birbirinden çok farklıdır. Bu sebeple bu dönemlerde bir kadının verdiği aşırı duygusal tepkiyi başka bir kadın verdiği tepki veya tepkisizlikle kıyaslamayın. Sadece bu dönemde ağrı, sancı ve duygusal tepkilerinizi daha iyi yönetmek için iyileştirici önlemler alın veya bir uzmana danışın.

Bu sebeple  bu dönemlerde dikkat edilmesi gereken en hassas konulardan biri de ilişkilerimiz.

ERKEKLERE REGL DÖNEMİ  TAVSİYELERİ

Erkekler bu dönemde kadınların hormon seviyelerinde oluşan değişikliklerinden ve psikolojik etkilerinden haberdar olmadığından kadınların aşırı duygusallıklarını ve sürekli değişen ruh hallerini yanlış yorumlayabilirler. Bu konu ile ilgili bilgi eksikliği yanlış değerlendirmelere yol açabildiğinden kadınların bu dönemlerinde ilişkilerinin yıpranma olasılığı oldukça yüksektir.

AFEDERSİNİZ DE HER AY BEBEĞİMİZİ KAYBETME HİSSİ YAŞIYORUZ. BİRAZ DAHA ANLAYIŞ LÜTFEN ! 

Kadınlar bu dönemde sadece duygusal değil fiziksel değişimde yaşar. Beden su toplar ve şişer, yüzde akneler oluşabilir. Hem hormonal değişim hem psikolojik etkiler hem de fiziksel değişimler kadının kendini normalden daha kötü hissetmesine ve daha kötü bir görünüme sahip olduğu inancına sebep olabilir. Tüm bunlar kadının bu dönemde kendini değersiz hissetmesine neden olabilir.

İlişkilerde yaşanan sorunlar ve kadının bu dönemlerde kendisiyle ilgili olumsuz algıları birleşince depresyona varacak durumlar ortaya çıkabilir. Kadınlara bu dönemi daha rahat yönetebilmeleri için öneri vermeden önce erkeklere regl döneminde hormonal ve psikolojik değişimler yaşayan partnerlerine nasıl davranmaları gerektiği konusunda tavsiyelerde bulunmak isterim.

ERKEKLERE REGL DÖNEMİ ÖNERİLERİ

Erkeklerin, kadınların bu dönemdeki değişen ruh hallerine ayak uydurmalarını sağlayacak basit fakat önemli ipuçları vardır.

Partnerinizin o dönemde yemekten ya da yapmaktan hoşlandığı şeyleri kendinize hatırlatın. Partnerinizin o dönemde canının neler çektiğini gözlemleyin. Böylece hem onu düşünmüş olursunuz hem de onun olumsuz ruh halini bir miktar yumuşatmış olursunuz.

Kadınlar adet öncesi dönemde ve adet döneminde enerji düşüklüğü yaşayabilirler.  Bu sebeple  evi düzenleyerek veya ruha iyi gelen dinlendirici bir müzik eşliğinde ona akşam yemeği hazırlayarak onu şaşırtabilirsiniz. Tüm bunları zaten yapıyorsanız belki bedensel dokunuşun pozitif etkisinden yararlanıp el veya başına tatlı dokunuşlarla masaj yapmayı teklif edebilirsiniz. Bu özellikle çiftlerdeki eril ve dişil enerji dengesi için tavsiye ettiğim bir şey. Hiçbir şey yapamıyorsanız ona sıkı sıkı sarılın sarmalayın, onunla sevgi sözcükleri paylaşın.

Bu dönemde bedeni şişkin olabileceği ve ruhsal olarak kendini kötü hissedeceği için giydikleri veya görüntüsü ile ilgili espiriler yapmayı aklınızdan dahi geçirmeyin. Bunun yerine gerçekçi birkaç iltifat ona daha iyi hissettirecektir.

KADINLARA ADET DÖNEMİ İLE İLGİLİ TAVSİYELER

Kekik çayının faydaları

Kekik çayının faydaları

Bu dönemde gluten içerikli besinlerden uzak durun.

Diyetinizi destekleyen bitkisel çayları bu dönemde tüketmemeye çalışın. Papatya çayı, Melisa çayı gibi sakinleştirici etkisi olan çayları ya da yeşil çayı tercih edebilirsiniz. Bu dönemde kafein içerikli içeceklerden uzak durun.

Kuru fasulye, erik, portakal, nohut, karnabahar, lahana gibi şişkinliğe sebep olacak gıdalardan kaçının. Tahılları, kuruyemişleri mutlaka 8 saat sirkeli veya kefir suyunda beklettikten sonra tüketin.

Yapılan çalışmalar vitaminler regl dönemi arasında sıkı bir ilişki olduğunu göstermiştir. Özellikle A vitamini alanların adet sancılarında azalma olduğu gözlemlenmiş. E vitamini alanların ise fiziksel olarak daha iyi hissettiği ve B vitamini gruplarında ise bedeninde B vitamini eksikliği olanların adet öncesi ve sonrası daha çok stres yaşadığı araştırmalarda gözlemlenmiştir.

REGL DÖNEMİ GERGİNLİĞİNİ HAFİFLETMEYE YARDIMCI BESİNLER 

Vitaminler

Vitaminler

Kalsiyum, magnezyum, A, E, ve B6 vitaminleri bu dönemleri daha sağlıklı atlatmak adına oldukça önemli. Bu takviyeleri doğal yollardan beslenmenize dahil edebilir veya bir uzmana veya doktora kan tahlili yaptırdıktan sonra takviye şeklinde alabilirsiniz.

Magnezyum içeren besinler 

Regl döneminde vücuttaki magnezyum seviyesi azaldığından tatlı yeme isteğiniz artar. Magnezyum açısından zengin besinler yeşil yapraklı yapraklı sebzeler, tahıl, elma, incir, limon, ceviz badem, fındık, kakao, üzüm, ve patatestir.

Yeterli düzeyde magnezyum, tatlı isteğinizi azalttığı gibi regl ağrılarınıza da iyi gelir.

Regl döneminde tatlı krizini bastırmanın yolları 

Tatlı krizine  neden olan bir diğer mineral krom eksikliği olabilir.

Krom içeren besinler 

Brokoli, bira mayası, organik yumurta, tatlı patates, mısır, sığır eti, yeşil fasulye, domates, kabuklu deniz ürünleri, tahıllar da bulunur.

B6 vitamini 

Gerginliğin ve ağrıların azalmasına destek olan B6 vitamini bakımından en zengin besinler brokoli, havuç, yumurta, avokado, tahıllar, muz.

E Vitamini içeren besinler 

Ispanak, kabak, zeytinyağı, sarımsak, ceviz, brokoli, avokado, domates, fındık yağı, ton balığı.

REGL DÖNEMİNDE UZAK DURULMASI GEREKEN EGZERSİZLER 

Regl döneminde bedendeki ruhsal, fiziksel ve hormonal değişimlerden kaynaklı  ağırlık çalışmaları, ters akış içeren egzersizlerden (örneğin Yoga da ters duruş egzersizleri veya buna benzer Fitness egzersizleri) uzak durulması daha rahat bir regl dönemi geçirmenize yardımcı olacaktır.

 

Popüler Yazılar

Yukarı