kadinca

İş yerinde mobbing ile baş etmenin yolları nelerdir?

Son yıllarda, iş yerlerinde önemli bir sorunun varlığı mobbing olarak belgelenmiştir. Mobbing, mağdur için ciddi psikolojik ve mesleki sonuçlara yol açmaktadır.

Hiç kimse herhangi bir sebepten dolayı taciz edilmeyi hak etmiyor. Özellikle iş yerinde mobbing, bir bireye kasten uygulanmış duygusal ve psikolojik bir terörizmdir.

Terörün ortak bir gündemi vardır ve bu da hedefledikleri kişilerde korku, kaos, tahribat ve yıkım yaratmaktır. Mobbing size sistematik olarak aynı şekilde görülmüyor olabilir ama kurban üzerinde bıraktığı etki tamamen aynı.Hedefler genellikle örgütsel normdan içinde farklı olan kişilerdir. Genellikle mağdurlar yetkin, eğitimli, dirençli, açık sözlü, statükoya meydan okuyan, daha empatik ya da çekici, yaşları 32 ile 55 arasında olan kadın bireyler. Hedefler ayrıca ırk olarak farklı ya da azınlık grubunun bir parçası olabilir.

Mobbing bir insanın güvenliğini, onurunu, kimliğini ve aidiyetini alır, onun zihinsel ve fiziksel sağlığını zedeler. Bu durum sadece kendiyle sınırlı kalmaz. Etkiler, hedefin partnerine, ailesine, arkadaşlarına ve hatta topluluğa doğru dışarı doğru yayılır.

Her ne kadar iş ortamlarında mobbinge karşı bazı adımlar atılsa da bu yeterli kalmayabiliyor. Hatta mobbingi zımnen destekleyen çalışma ortamları bile görebilmeniz mümkün.

İş yerinde mobbing ile baş etmek için atmanız gereken beş adım:

1. Her şeyi detaylı bir şekilde belgeleyin. Doğru olmayan bir şeyi, yaşadığınız tüm olayların bir günlüğünü tutun. Elinizdeki daha fazla kanıt, daha sonra yasal işlem için başvurunuza daha iyi olur.

2. Kendinize biraz zaman verin. Organizasyonun dışında kalmak doğru bir ilk adım olabilir. onun için ilk düşünceniz işten ayrılmak olmasın. Olanları anlatmak için iş yerinde güvenebileceğiniz bir kişiyi arayın.

3. İzolasyonu durdurmak için iyi bir kurtarma ekibi edinin. İyi bir klinik psikolog iyileşme stratejileri geliştirmenize, doktorunuz ve avukatınızla irtibat kurmanıza, psikolojik bir hasar raporu yazmanıza ve sizin için savunmanıza yardımcı olacaktır. İyi bir avukat yasal işlem başlatmanıza yardımcı olacaktır. İyi bir doktor, zorbalığın tıbbi yansımalarını tedavi edecektir.

4. Öz bakımınızı ihmal etmeyin bir öncelik haline getirin. Yaşadığınız sorunlar bazı alışkanlıklarınızı aksatmanıza neden olabilir. Bu da durumu daha çıkmaza sokar. Sevdiğin şeye odaklan. Günlük manevi pratiğini aksatma, iyi beslenme ve egzersiz planlarını takip edin.

5. Anlamlı yaşam aktivitelerine katılın. Yeni hedefler belirleyin. Her zaman farklı ortamlarda bulunmaya özen gösterin. Yeni şeyler takip edin, hobiler edinin.

Yorum yaz

Cevap Bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Popüler Yazılar

Yukarı