Diyet

Migren Diyeti: Yemeniz ve Kaçınmanız Gereken Yiyecekler!

Migrenin yol açtığı dayanılmaz baş ağrılarından muzdaripseniz şikayetlerinizi azaltacak etkili bir migren diyeti uygulamaya ne dersiniz?

Migren Nedir?

Migren, üç güne kadar sürebilen, tekrarlayan, zonklayan baş ağrıları ile karakterize edilen yaygın bir hastalıktır. Bazı belirli semptomlar migrenleri normal baş ağrılarından ayırır. Migren ağrıları genellikle başın sadece bir tarafını içerirler ve başka belirtilerle birlikte görülürler. Bu belirtiler, bulantı, ışığa, seslere ve kokulara karşı aşırı duyarlılıktır. Migrenin asıl nedeni bilinmemekle birlikte hormonlar, stres ve yeme alışkanlıklarının migren hastalığında önemli rol oynadığı artık biliniyor. Yapılan çalışmalar migrenli bazı kişilerin belirli gıdalara duyarlı olduğuna işaret ediyor.

Migren Diyeti Nedir?

Migren diyeti, şiddetli baş ağrılarına yol açan tetikleyici yiyeceklerin bazılarını hayatınızdan çıkarmanıza yardımcı olacak bir tür eleme diyetidir. Sağlığımız yeme alışkanlıklarımızla sıkı sıkıya bağlıdır ve aynı şey migren için de geçerlidir. Bazı gıdalar migreni tetiklerken, bazıları migreni hafifletmeye veya engellemeye yardımcı olabilir. Bu yiyecekleri tespit etmek sizi günlük yaşamını olumsuz etkileyen çok büyük bir dertten kurtarabilir.

Kaçınmanız Gereken Yiyecekler

 Kahve

Yüksek kafein içerine sahip kahve migrenin bilinen en önemli tetikleyicileri arasında. Bu nedenle migreninizi hafifletmenin en kolay yollarından biri günlük kahve kullanımızı azaltmanız ya da tamamen yeme rejiminizden çıkarmaktır.

Peynir

Tiramin, protein bakımından zengin gıdalarda, özellikle peynirde mayalanma sırasında oluşan doğal bir bileşiktir. Ayrıca migren için bilinen en önemli bir tetikleyicilerdendir. Tyramine, şarap, maya özü, çikolata ve işlenmiş et ürünlerinde de bulunur; ancak eskimiş peynirler en zengin kaynaklarından biridir.

Alkollü İçecekler

Birçoğumuz alkollü içeceklerin aşırı tüketimi sonrasında yaşanan baş ağlılarını tecrübe etmişizdir. Bazı kişilerde ise alkollü içeceklerin 3 saat içerisinde migreni tetiklediği tespit edilmiştir. Aslına bakarsanız migren ataklarının %35’inin alkol kaynaklı olduğu kanıtlanmıştır. Özellikle histamin içeren kırmızı şarap bilinen en etkili migren tetikleyicilerindendir.

İşlenmiş Et Ürünleri

Migrenli kişilerin yaklaşık % 5’i işlenmiş et ürünlerini tüketmelerinden birkaç saat hatta dakikalar sonrasında migren atağı yaşayabiliyorlar. Araştırmacılar, işlenmiş etlerde bulunan potasyum nitrit ve sodyum nitrit içeren bir grup koruyucunun bu duruma neden olabileceğini düşünüyor.

Yapmanız Gerekenler

Vücuttaki enflamasyonu ve migren geliştirme riskini azalttığı bilinen sebzeler, kuru yemişler ve tohumlar, bakliyatlar, zencefil, yumurta, esmer pirinç gibi yiyecekler migren diyetinin temelini oluşturuyor. Bu yiyecekleri günlük beslenme rutininize dahil etmek migren ataklarınızı azaltmanıza yardımcı olacaktır. Ayrıca;

Öğünlerinizi küçültün

Günde 3 kez büyük öğünler yerine 5 ya da 6 kez küçük öğünler tercih edin. Bu açlık nedeniyle tetiklenen baş ağrılarınızı azaltmanıza yardımcı olacaktır.

Su tüketiminizi arttırın

Vücuttaki su seviyesini dengelemek için günde en az 8 bardak su tüketin.

Stres seviyenizi azaltın

Gergin ve endişeli hissetmek başınızın ağrıması için yeterlidir. Düzenli egzersiz yapmak, duygularınızı ve stres seviyenizi kontrol etmeniz konusunda size yardımcı olacaktır.

Migren diyetine başlarken acele etmeyin

Migren tetikleyici besinlerin hepsini birden yemeyi bırakmayın. Bu, aslında hangi yiyeceğin migreninizi tetiklediğini anlamanızı zorlaştırır. Bunun yerine her seferinde bir yiyecek grubunu yememeyi deneyin.

Ek olarak, bir yemek günlüğü tutmanız yediğiniz yiyeceklerin migren ataklarına bağlı olup olmadığını keşfetmenize yardımcı olacaktır.

 

 

Yorum yaz

Cevap Bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Popüler Yazılar

Yukarı