Sağlık

Tok kalmak için yapılması gerekenler

Sorununuz sürekli acıkmazsa tok kalmanın yollarını keşfetmenizi öneririz. Diyet yapamıyor olabilirsiniz. Burada asıl sorun ne tükettiğiniz. İşte sizi tok tutacak 10 önemli yiyecek…

SABAH KAHVALTISI

Kahvaltı sofralarımızın vazgeçilmezi olan yumurta; protein kaynağıdır ve tokluk süresini uzatır. Sabah kahvaltılarında bir adet haşlanmış yumurta tüketerek tokluk sürenizi uzatabilirsin.

ACI BİBER

Acı sevenlere güzel bir haber, kırmızı acı biber de tok tutuyor. Acı biberin içerdiği kapsaisin adlı maddenin metabolik hızı arttırabileceği bilimsel çalışmalar ile saptanmıştır. Yemeklere ve salatalara ekleyeceğiniz bir miktar acı kırmızıbiber ile vücudunuza canlılık, mönülerinize lezzet ekleyebilirsiniz. Ayrıca kapsaisin adlı maddenin iştahı azalttığına dair bilimsel veriler vardır.

YEŞİLÇAY

Hanımların zayıflama en çok yararı gördüğü yeşil çay; güçlü antioksidan etkisi ile bedeninizi zehirli maddelerden temizlemesinin yanı sıra, yeşil çay içerdiği bileşikler ile metabolik hızı da artırıyor ve tok tutuyor. Günde 1-2 fincan yeşil çay tüketerek metabolizmanızı enerjik hale getirebilir, bedeninize dost antioksidanları alabilirsiniz. .

BADEM

Birçoğumuzun zevkle yediği badem; yağlı kuruyemişlerdendir ve vitamin, mineral, posadan zengindir. Bunun yanı sıra kalp sağlığını koruyan omega-3 yağ asitlerini de içerir. Yapılan son bilimsel araştırmalar, beslenme programında yeterli miktarda (aşırı değil) badem bulunan kadınların, badem tüketmeyen kadınlara göre daha kolay kilo verdiğini göstermiştir.

SİRKEg

Salatalarınızın vazgeçilmezi sirke, tokluk sürenizi uzatabilir. Yapılan bilimsel çalışmalar, sirkenin içinde bulunan asetik asidin sindirim hızını yavaşlattığını ortaya koymuştur. Böylece kan şekerin daha dengeli yükselir ve daha uzun süre kendini tok hissedersin.

TARÇIN

Kokusuyla tadıyla başımızı döndüren tarçın da iştah azaltıcıdır. Şeker hastasıysanız ve diyet yapıyorsanız hem daha uzun süre tok hissetmek hem de kan şekerini dengelemeye yardımcı olmak adına, günde ¼ – ½ çay kaşığı kadar tarçın ile mönülerinize ekleyebilirsiniz.

BOLCA YENEN SALATA

Gerek zayıflamak için öğle yemeklerinde yediğimiz gerekse yemeklerin yanına yaptığımız salata da tok tutanlar arasında. Öğünlere koca bir kase salata ile başlamak veya öğün içerisinde bolca salata tüketmek, öğünde alınan kaloriyi azaltabilir. Sebzeler yüksek posa yoğunlukları ile midede yer tutarak daha çabuk doymanıza yardımcı olurlar. Ayrıca zayıflama diyetlerinde görülebilecek bir sorun olan kabızlığın da çözümünde önem taşırlar.

ÇORBA

Etli, sütlü veya yumurtalı çorba: Çorbalar öğünde daha az enerji tüketmek için farklı bir yoldur. Su içerdiklerinden ve midede oluşturdukları basınç nedeni ile daha kısa sürede doymamızı sağlarlar. İlginç bir bilimsel veri de, protein içeriği yüksek çorbaların gün boyunca enerji alımını azaltmada diyet yapanlara yardımcı olmasıdır.

PEYNİR

Sabah kahvaltılarınızın vazgeçilmezi peynir: İçeriğinde yer alan proteinler sayesinde sizi tok tutar. Bunun dışında yüksek kalsiyum içeriği ile de zayıflamaya yardımcı etkisi olabilir. Yapılan bilimsel çalışmalar yetersiz kalsiyum tüketiminin kilo vermeyi zorlaştırdığını ortaya koymuştur.

Yorum yaz

Cevap Bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Popüler Yazılar

Yukarı