Hayat

Bedeni arındırmaya yönelik Alkali beslenme

Uzun bir tatili geride bıraktık çoğumuz belki tatilde belki aile ziyaretlerinde hiçbir ikramı geri çevirmedi, standartın üstünde yedik içtik, yemek masalarında buluşarak sosyalleştik ve aman canım şimdi yemeyeceğiz de nezaman yiyeceğiz diyip geç saatlere kadar süren sohbetlerde yiyerek , içerek eğlendik

Tamam iyi yediniz içtiniz, hiçbir ikramı geri çevirmeden tükettiniz lakin şimdi bedeni arındırma zamanı.Beslenme biçimimiz sağlığımızı etkileyen en önemli etkenlerden.

Her tatilde insanların beslenme programlarını gözlemlerim yemek yemediğinde öleceğini, hastalanacağını düşünen kitle çoğunlukta , ekmeğin yaşamsal gereklilik olan inancınızaysa hiç girmeyeceğim.

Bu tatilde 107 yaşında olduğunu öğrendiğim bir nine ile tanıştım. Uzun yaşamın sırrını sordum okadar az tüketiyor ki besinleri 1 yumruk kadar , gereksiz gördüğü besinleri hayatına sokmadığını söylüyor ve o yaşta hala desteksiz hareket ediyor elbette yaş faktörü ve tüketilen kalori miktarı bağlantılı lakin az tüketmekten değil çoğu hastalık fazla ve ölçüsüz tüketmekten kaynaklı ortaya çıkıyor.

Gelelim alkali beslenmeye

Bedenin bir PH dengesi var ve bu PH dengesi 7.35 -7.45 aralığında olmalıdır.

Dilinizin rengi, terinizin kokusu, idrarınızın renginden tahmin edebileceğiniz gibi eczaneden alacağınız turnusol kağıdı ile de bedenin Ph ını ölçe bilirsiniz. Bedeni terbiye ettiğinizde bedenden gelen sinyali algılayabilirsiniz de, ben birşeylerin ölçüsünü kaçırdığım asidik hale geldiğim zamanlarda bedenin bana verdiği sinyalin farkına varıyorum artık ve ertesi gün beslenme programımı değiştiriyorum .

Bedeniniz öyle mucizevi ki size herşeyin sinyalini önceden veriyor aslında , dinlemesini öğrenmekte biraz emek istiyor.

Bol etli bir bayram tatilini geride bıraktık. Et , kahve , çay , işlenmiş gıdalar, şekerli gıdalar hamur işleri asidik hale getirir bedeni.

Tüm hastalıklar beden asidik haldeyken başlar bu sebeple bedenin pH dengesi korumak önemlidir .

Birşeyi yapmaya gönlün yoksa şayet onu yapmamak için uydurduğun mazeretlere ve yapamayacağına kendin inanırsın o hep pazartesi başlayıp çarşamba bozduğun programların da sebebi budur, dışarıdaki sesler ise mazeretin olur .

Yaşamak zorunda olduğun bedenin evin gibi , bedenine biraz şans tanımalısın.

1 hafta başlayıp 1 aya cıkarmayı dene hedeflerini uygulanabilir ölçüde tut.

1 hafta alkali beslenmeyi başardığında bunu 2 haftaya ve 2haftayı başardığında 1 aya çıkarmayı dene . 1 ay sonunda alışkanlıklar dönüştüğünde keyif aldığın şeyleri ara ara hayatına ekleyebilirsin.

Gerçekleştireceğin alkali beslenme programında ; Şeker, un ve mamulleri, kahve , çay , hayvansal gıdalar , süt ürünlerini bir süre tüketmiyorsun.

Tahıl , bakliyat ve kuruyemişleri akşamdan sirkeli suda bekletiyorsun.

Tohumu uygunsuz koşullarda filizlenmemesi için koruyan fitik asit bizim sindirimimizde önemli enzimlerin mineral ve proteinlerin emilimini azaltmakta

Fitik asitten kurtulmak için suda bekletme, filizlendirme, fermantasyon yöntemi kullanılmakta.

Alkali beslenme mönünü kendin oluşturabilirsin.

Her sabah dişler ve dil Hindistan cevizi yağı ile temizlenmeli ve bu yağ sonrasında gargara işlemi ile yutulmadan tükürülmeli.

Herhangi bir sağlık problemi yoksa güne 1 litre suya 1 tatlı kaşığı karbonat atılarak hazırlanan su ile başlanmalı.

Kahvaltıda yeşillikler ,biber, domates , salatalık ,avokado , tuzu alınmış zeytin, suda bekletilmiş ceviz veya kaju peyniri , lor peyniri tüketilebilinir.

(Soya peyniri bende rahatsızlık veren bir şişkinliğe neden olduğu için tercih etmiyorum, fermantasyonu ile ilgili olduğunu düşündüm için tavsiye de edemiyorum , soya tüketmem gerekirse bitki halini tüketiyorum bu şekilde yendiğinde seni rahatsız eden besinleri farkedip alternatiflerini tercih edebilirsin)

Çay ve kahve yerine bitki çayları ve mineralli sular tercih ediyorum.

Tabak hazırlanırken porsiyon kontrolüne dikkat edilmeli her sağlıklı şey sınırsız tüketilmemeli.

Evden hızlı çıkmam gerektiğinde hazırladıgım hızlı kahvaltıma örnek

Yarım olgun avokado 1 suda bekletilmiş ceviz 1 salatalık ve bir tutam öğütülmüş keten tohumu ve zerdeçal ı mixerden geçirip smoothie mi hazırlıyorum canım tatlı birşeyler isterse 2 dilim ananas ekliyorum.

  • Öğle öğünlerimde
  • Çiğ sebze , salata
  • Haşlama ve buharda pişmiş sebzeler
  • Sebze baklagil çorbaları
  • Zeytinyaglı sebze yemekleri
  • Baklagiller
  • Tatlı patates

Hayvansal gıdalardan uzak duruyorum lakin deniz balığı bulmam durumunda balık tüketiyorum.

Çok fazla makarna tüketmek istediğimde Glütensiz olanını tercih ediyorum.

Bazen özel cam kavanozlarda hazırladığım salatamı yanımda taşıyorum.

Alkali beslenirken cok fazla meyve tüketmiyorum bu dönemde ara öğün pek tercih etmiyorum , tüketmek istediğim zamanlarda ise ara öğünde 1porsiyon kırmızı meyvelerden, 1 dilim ananas veya 1 dilim karpuz tercih ediyorum veya yarım yeşil elmayı tarcınlayıp tüketiyorum

Tarçın kan sekerimin dengelenmesine destek oluyor .

Çok acıkırsam Himalaya tuzlu limonlu salatalık tüketiyorum.

Bitki çaylarından yeşil çayı tercih ediyorum .

Antremanımı akşam yapacaksam antrenman öncesi 1 küçük porsiyon Hindistan cevizi ve 2 adet suda bekletilmiş badem veya ceviz tüketiyorum

Veya 1bardak badem sütü ile 1adet çekirdeği cıkarılıp suda bekletilmiş hurmayı mixerden geçiriyorum.

Alkali beslenme programında akşam yemeğinde sadece sebze çorbaları ve zeytinyağlı sebze yemekleri tüketiyorum.

Yazın aksam 20.00den sonra kışın 19.00dan sonra birşey tüketmemeye dikkat ediyorum , bitki çayları hariç .

Gece uykumu kaçırmasın diye akşamları yeşil çay yerine melisa çayı , lavanta çayı veya papatya çayı tercih ediyorum.

Akşam bir yere davet edildiğimdeyse balon bardaklarda bol naneli limonlu su tüketiyorum veya bitki çayı tercih edeceğim bir ortam değilse, yesil smoothie kokteyl tercih ediyorum.

Bedeni asidik hale getiren sadece besinler değil aynı zamanda negatif düşüncelerdir, bununda üstesinden gelmek adına antremanlarım haricinde yoga ve meditasyona ve nefes çalışmalarına zaman ayırıyorum.

Şimdi sıra sende önce kendine inan sonra harekete geç , bu sürede çevrenden gelecek negatif söylemlereyse kulak asma çünkü insanlar yapamadıklarını sana yansıtır . Ne gerek var , bitaneden hiç bişey olmaz , şimdi yemeyeceğizde nezaman yiyeceğiz, buda hayat mı şeklinde söylenen söylemlere daha fazla kulak asma .

Buda hayat ! hemde çok hafif sabah zinde kalktığın pozitif bir hayat

Yeni başlangıçlara

Yorum yaz

Cevap Bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Popüler Yazılar

Yukarı