Pul biber

Pul biber ile diyet yapılır mı? Pul biberli bikini diyeti nedir? Yaz mevsiminde hızla incelmenin sırrı nedir?

Tatil planı yapıldı, diyet sezonu açıldı. Mayo ve bikininizin içinde fit görünmek elinizde!  Diyetisyen Dilara İsmailoğlu, bu dönemde öncelikle yaz için uygulanan şok diyetlerden uzak durmak gerektiğini söyledi ve hızlı incelmenin sırrını verdi: “Yemeklerinize acı pul biber ilave edin. Acı vücut sıcaklığınızı artırarak metabolizmanızın daha hızlı çalışmasına yardımcı olacaktır.”


Kışın soğuk, baharda depresyondu derken hızla kilo aldınız. Ancak şimdi tatil zamanı ve incelmek için çok geçerli bir nedeniniz var… Şok diyetlere gerek olmadan, aç kalmadan, sinirlerinizi bozmadan zayıflayıp plajın yıldızı olmak için Diyetisyen Dilara İsmailoğlu’nun önerilerine kulak verin.

Kısa sürede doymak mümkün mü?

Diyet süresince iştahınızı azaltmak ve kısa sürede doymak için oldukça önemli olan tahıl grupları kesinlikle beslenmenizde yer almalıdır. (Buğday, arpa, mısır, yulaf, çavdar gibi…) Posa oranının oldukça yüksek olduğu tahıllı besinler, tokluk hissini arttırdığı gibi aynı zamanda konsantrasyonu ve motivasyonu da olumlu yönde etkiler.

pul biber

Su içmeyi unutmamak için ne yapılmalı?

Hayatımız için oldukça önemli olan su, diyet boyunca bol bol tüketilmelidir. Sindirim sisteminin düzenlenmesi için oldukça önemli olan su içmeyi, gün içerisinde unutuyorsanız telefonunuza alarmlar kurabilir veya ofisinizde masanıza ufak notlar yazabilirsiniz.

Diyet listesine kuru yemiş eklenir mi?

Önemli bir diğer besin ise yağlı tohumlardır (Fındık, fıstık, susam, ceviz gibi…) Posa, vitamin ve mineral bakımından oldukça değerli olan yağlı tohumlar yemek yeme kontrolünüzü sağlayarak, tokluk hissinin oluşmasına yardımcı olur. Bu besini tüketirken yeteri miktarda tüketmeye özen göstermelisiniz. Gereğinden fazla miktarda tüketilmesi zayıflamaktan ziyade kilo almanıza sebep olabilir.


Metabolizmayı hızlandırmak için ne yapmak gerekir?

* Yemeklerinize pul biber ilave ediniz. Acı pul biber vücut sıcaklığınızı artırarak metabolizmanızın daha hızlı çalışmasına yardımcı olacaktır.

* Yumurta, biotin içeriğinden dolayı diyette metabolizmanızın artması açısından önemlidir.

* Yeterli ve dengeli protein tüketilmez ise metabolizma yavaşlayacaktır. Çünkü vücut proteini sindirmek için daha çok enerji harcamaktadır. Hem bitkisel hem de hayvansal kaynaklı proteinleri diyetlerinizde mutlaka yer vermelisiniz.

* Metabolizmanın bir diğer düşmanı da uzun süre aç kalmak; 2-3 saat aralıklı periyodlar ile mutlaka bir şeyler tüketiniz.