Bunu Sakın Yapmayın
Kahve içen kız

“SU YERİNE ÇAY VE KAHVE İÇİYORUM” DEMEYİN!


Çay ve kahve hepimiz en çok sevdiği ve bize keyif veren içeceklerin başında geliyor. Peki acaba çay ve kahve üzerine en çok bilmemiz gereken şeyler neler? Ve bizler çay ve kahveyi ne kadar bilinçli tüketiyoruz?

“SU YERİNE ÇAY VE KAHVE İÇİYORUM” DEMEYİN!

Sulu içecekler çay ve kahve dahil kesinlikle normal suyun yerini tutmaz. Suyun optimum olması gereken ph derecesi 7 dir. Filtre yapılmış kahve ve demlenmiş siyah çayın ortalama ph derecesi ise 5 dir. Bu da vücut tarafından arzu edilmeyen asidik seviyedir. Bu yüzden de bu asidik seviyeyi normal seviyeye çıkarabilmek için vücudun suya ihtiyacı daha da artar. Günde en az 1,5 – 2,5 litre su tüketmemiz gerektiğini düşünürsen ve eğer kafein içmeyi de seviyorsan içtiğin suyun miktarının yeterli olup olmadığına daha da özen göstermelisin.

 

KAHVE İÇMEDEN ÖNCE NEDEN BİR BARDAK SU İÇİLMELİ?

Eğer sabahları midenden geçen ilk şey su yerine kahve ise öncelikle vücuduna ne gibi bir etki yaptığını bilmelisin. Sabah uyanmış bir vücudun en az yedi-sekiz saattir susuz kalmış bir vücut olduğunuda varsay, hücrelerinin suya en çok ihtiyacı olduğu bir saatte özellikle de kahvaltı yapılmadan içilen asidik bir içecekle vücudu beslemek sence ne kadar doğru? Neyi ne zaman ne kadar yapacağını bilirsen belki de bir çok şeyden vaz geçmek zorunda olmadığını göreceksin.

Kafeinin vücudundan atılımı yaklaşık 4 ila 7 saat arasında. Bu durum senin yaşına, cinsiyetine, kilona ve yaptığın etkinliğe göre değişir. Bu durumda akşam üzeri içilen bir fincan kahve uykununun kaçmasına veya uykunun kalitesini düşürmeye sebep olur.


“KAFEİN YAĞ YAKAR” YANILGISI

Birde toplum içerisinde oldukça yanlış bilinen “kafein yağ yakar” yanılgısı var. Size kötü bir haber vereyim; direk olarak alındığında “yağ yakan” hiç bir ürün yok! Yani hiçbir madde durduk yere vücuttaki yağı oturduğunuz yerden yakmaz. Yağ yakıyor diye bütün gün çay kahve içmek, ya da nasıl olsa yağ yakıyorum diye TV karşısında abur cuburla beslenmek yapacağın en son şey. Düzenli olarak kalp ritmini arttırıcı sporlar yapıyorsan ve hayat tarzın doğru beslenme üzerine kurulu ise zaten kafeinin yan etkilerinin sana daha az etkiyeceğini biliyorsunuz demektir.
Bu arada belirtmeden geçemeyeceğim. Burada güzel güzel çay-kahve sohbetimizi yaparken çaya ve kahveye konan muhteşem ikilimiz şeker ve süt kardeşlerden hiç bahsetmiyorum bile.

Kafeinin bendeki etkisi ile sendeki etkisi aynı olamaz. Her metabolizma birbirinden farklıdır. Neyi ne kadar almanız gerektiği konusunda vücudun bize her zaman sinyaller verir. Sen yeterki sağlıklı yaşam dışında hiçbir şeye olmazsa olmaz deme. Çay konusunda da kahve konusunda da bilinçli bir tüketici ol.

Sağlıklı bir yaşam için sosyal medya hesaplarımdan beni takipte kalın!

Asha Özbey

Genetik Eğitmen / Kaliteli Yaşam Uzmanı