Susuzluğun Etkileri

Vücudumuzun yüzde 50-60 oranı su… Su tüketimi yaşamsal bütün organlarımız için büyük önem taşıyor. Vücudun sussuz kalması ise birçok hastalığı beraberinde getiriyor. İşte vücudun sussuz kaldığı gösteren önemli sinyaller…

Vücudumuz için en önemli besin kaynağı sudur. Ancak en çok ihmal edilen de yine odur. Özellikle kış aylarında azalan su tüketimi, böbrekler, kalp ve karaciğer başta olmak üzere yaşamsal organlarımızı tahribatına neden olur. Vücut su ile metabolik süreçlerini yürütür, organ ve sistemlerinizi çalıştırır. Eğer vücudunuz susuz kalırsa size birtakım sinyaller verir. Eğer zamanında önlem almazsanız bu sinyaller önemli hastalıkları da beraberinde getirir.

Susuzluk Kronik Yorgunluk Sebebi

Yeterli miktarda su alınmaması yorgunluk, dikkat güçlüğü ve hafıza bozukluklarına yol açar. Kronik yorgunluğunuzun nedeni yeterli miktarda su içmemeniz olabilir. Çünkü su, vücudun enerji yakıtıdır.

Susuzluk Kronik Yorgunluk Sebebi

Susuzluktan En Çok Böbrekler Etkileniyor

Vücudun sussuz kalmasından en çok etkilenen böbreklerdir. Çünkü böbrekler, üre, kreatin ve ürik asit gibi zararlı maddeleri seyreltip vücuttan atmak için suya ihtiyaç duyar. Yetersiz su miktarı, idrar akımını yavaşlattır. Bu da idrar yolu iltihapları ve böbrek taşlarına sebebiyet verir. Eğer önlem alınmaz ve tedavisi yapılmazsa böbrek yetmezlikleri oluşur.

İdrar Rengi Susuzluğu Ele Veriyor

Yeterli miktarda su içip içmediğinizi idrar renginizde anlayabilirsiniz. Gün içerisinde yeterli miktarda su tüketirseniz idrarınızın rengi açık ve şeffaf olur. Su tüketiminiz az ise idrarınızın rengi daha koyu bir ton alır. İçtiğiniz su miktarınızı artırmanız gerekir.

Susuz Cilt Parlaklığını Yitirir

Deri, dolaşım sisteminden yeterli su getiremediği zaman onarım hızını düşürür. Bu da cildin parlaklığını yitirmesine neden olur. Daha kuru bir cilde sahip olmanıza yol açar. Parlak ve sağlıklı bir cilt için günlük su tüketiminiz artırmalısınız.

Susuz Cilt Parlaklığını Yitirir

Susuzluk Kabızlık Nedeni

Yetersiz su tüketimi bağırsakların da düşmanıdır. Su, dışkının bağırsakta kalış süresini kısaltır. Böylelikle kabızlık problemini azaltır. Eğer kabızlık problemi yaşıyorsanız ilk olarak içtiğiniz su miktarını artırın.

Krampla Mı Boğuşuyorsunuz

Krampın en büyük nedenlerden biri yetersiz su tüketimidir. Kas dokularının yüzde 75’i sudan oluşur. Yeterli su alımı kasların kasılıp gevşemesini sağlar. Yetersiz su tüketimi özellikle bacağınıza kramp girme olasılığını artırır.

Susuzlukta Saçlar Daha Fazla Dökülür

Vücudun sussuz kalması saç sağlığını da etkiler ve saçların daha fazla dökülmesine neden olur. Uzmanlar, “Günde en 2 litre su içmek, cilt kadar saçlı deriye de gerekli nemi sağlar. Bu da saç dökülmesinin önler” uyarısında bulunuyor.

Diğer Sinyaller

  • Hızlı kalp atışı, nefes alımı
  • Bilinç kaybı
  • Düşük nabız
  • Baş dönmesi

Günde Ne Kadar Su İçmeli

İdeal su miktarı, kişinin yapısı ve gün içerisinde yaptığı aktivitelere göre değişmektedir. Ama genel geçer öneri günde en az 2-2.5 litre (8-9 bardak) su içilmesi yönündedir. Çay, kahve ve diğer meşrubatları suyun yerine koyamayız. Bu içecekler vücuttan su atımını hızlandırır. Eğer suyun tadını sevmiyorsanız, içtiğiniz suyu meyve ve sebze dilimleri ile tatlandırabilirsiniz.

Günde Ne Kadar Su İçmeli