Omega 3 Yararları
Omega 3'ün Faydaları

Omega 3 yağ asidinin vücuda faydaları saymakla bitmez. Doğal besinlerden alınmasının yanında vücutta çok eksik olması durumunda doktor önerisiyle hap olarak da kullanılır. Vücutta üretilmeyen ve dışarıdan alınması gereken omega 3 hakkında bilginiz yoksa, buyurun işte faydaları… 

Omega 3’ün Göze Faydaları

Omega 3 yağ asidinin bilinen başlıca faydası göz dostu olmasıdır. Omega 3 eksikliğinde görme bozuklukları meydana gelir. İçerisinde yer alan DHA, gözdeki retinanın yapısında büyük rol oynar.

Omega 3’ün Cilde Faydaları

Hücre zarının sağlığından sorumlu olan faktörlerden biri de omega 3’tür. Omega 3 deposu dolu olan kişiler pürüzsüz, sağlıklı, parlak bir cilde sahip olur. Eksikliğinde ise ciltte kuruluk, aknelenme, saç diplerinde iltihap, kırışıklıkların artması gibi birçok problemle karşılaşılır.

Beyin İçin Omega 3 Şart

Beyin İçin Omega 3
Omega 3 Beyin İçin Şart

Hamile kalan anne adaylarına genelde omega 3 takviyesi verilir. Bunun sebebi de bebeğin beyninin anne karnında gelişimine destek olmaktır. Çünkü omega 3’ün bu konudaki rolü çok büyüktür. Bebekte zeka gelişimi, iletişim becerisi ve sosyal zekanın gelişmesini sağlar. Bununla beraber oluşabilecek hiperaktivite, gelişme güçlüğü, otizm, beyin felci risklerini de büyük ölçüde azaltır.

Omega 3 Depresyonu Önler

Yapılan araştırmaların sonucuna göre omega 3 alan kişilerin depresyona meyilinin almayanlara göre daha az olduğu ortaya çıkmış. “Bununla ne alakası olabilir ki?” diye düşünüyorsanız hemen açıklayalım. Vücutta eksik kalan enzimler, vitaminler, minareller vs. vücudun dengesini bozar. Bu durum hem fiziksel hem de ruhsal bazı sarsıntılar yaratır. Beyin, göz, cilt gibi birçok dalda büyük önem taşıyan omega 3 de bununla doğru orantılı olarak ruhsal anlamda kişiyi etkileyebilir. Dolayısıyla depresyonu da tetikleyebilir.

Kalp Sağlığına Yardımcı: Omega 3

Kötü kolesterolün düşmesine yardımcı olan omega 3, buna bağlı olarak kalp krizi ve inme risklerini de ciddi oranda azaltıyor. Haftada 2 kez menünüzde balığa yer vermek, kalp sağlığınızı korumada ciddi oranda etkili oluyor.

Omega 3 ve Kalp Sağlığı
Kalp Sağlığına Yardımcı: Omega 3

Kaliteli Uyku

Omega 3 eksikliği, vücuttaki melatonin hormonunun azalmasına da sebep oluyor. Bu durum da uyku kalitesinin bozulmasına sebebiyet veriyor. Hal böyle olunca uyku apnesi, uyku sürelerinin kısalması, bölünmesi gibi birçok problem de beraberinde geliyor. Sadece yetişkinlerde değil çocuklarda da uyku sorunları omega 3 eksikliğinden ortaya çıkabiliyor.

Astım Hastalarına Duyuru

Yapılan araştırmalar, çocuklarda ve yetişkinlerde yeterli omega 3 alımının astım riskini azalttığı, astım hastalarının da yaşam kalitesini artırdığını ortaya koymuştur.

Omega 3 İçeren Besinler

Omega 3 içeren besinlerin sayısı saymakla bitmez. İşte onlardan bazıları…

  • Sardalya, somon, ton balığı ve uskumru gibi yağlı balıklar
  • Deniztarağı ve midye
  • Yumurta
  • Kırmızı et ve tavuk
  • Keten tohumu
  • Turp
  • Fesleğen
  • Brokoli
  • Ton balığı
  • Soya yağı
  • Avokado
  • Ceviz
  • Chia tohumu

Keten Tohumu ve Omega 3

Omega 3 İçeren Besinler