Meditasyon
Meditasyon

YORUCU GEÇEN BİR SEÇİM SÜRECİNİN ARDINDAN KALP BEYİN VE RUH DENGESİNİ KORUMAK İÇİN KÜÇÜK TAVSİYELER

Ülke olarak hepimiz oldukça zorlu ve yorucu bir dönemden geçtik , heyecan, stres, öfke, hayal kırıklığı, sevinç vb benzer bi dolu duygu karışımını aynı anda yaşadı herkes.

Hayatımda cok nadir yaşadığım bir göğüs ağrısı yaşadım geçenlerde , sanki göğüs kafesime bir bizon oturmuş gibi bir histi. Üzüntü ve hayal kırıklıklıkları, belirsizlik vb benzer duyguların yoğun olduğu anlarda yaşadığım çok nadir bir his bir duygu haliydi bu. Hocam kalp ile beyin arasındaki bağlantı olduğunu ve kalp için iyi olan şeylerin beyne de iyi geldiği ve kişiyi iyileştirdiğini söylemişti. Size bugün ara ara yaşadığımız hayal kırıklığı, üzüntü, stres anlarında kalbe oturan ağırlıktan kurtulmak adına beyin ve kalp arasındaki bağlantıdan ve yapılması gerekenlerden bahsetmek istedim.


Beyni kalbe bağlayan sinirler aynı zamanda beyni mide, bağırsaklar, böbrekler ve cilt gibi diğer organlara bağlayan Otonom sinir sisteminin bir parçasıdır. Stres anında bu organlarda oluşan rahatsızlıkların sebebi de budur aslında. Bedendeki herşey birbiriyle bağlantılıdır. Eğitilmediği sürede bu sistem istemsizce ve refleks sonucu çalışır. Otonom sinir sistemi olayların otomatik veya bilinçdışı gelişmesini sağlar . Örneğin Korku filmi izlediğinizde kalbinize ‘şimdi heyecandan atmalısın’ diye komut vermezsiniz. Otonom sinir sistemi sonucu kalp bunu otomatik yapar.
Otonom sinir sistemi vücudun tepkilerini yöneten iki bölümden oluşur; Sempatik sistem ve parasempatik sistem sempatik sistem bilincimizin aktif olduğu bir süreçtir, gündüz hali olarak nitelendirilebilinir.
Parasempatik sistem uyku hali rahatlama aksamları uyku öncesi ve uyku halidir.
Sempatik bölüm kalbinize ateşleme oranını ve kas hücresi kasılmalarının gücünü arttırması için işaret gönderir. Parasempatik bölüm ise nabzı yavaşlatır, rahatlamayı sağlar, dinlenmeyi ve sindirmeyi mümkün kılar.
Antidepresan kullanmadaki en buyuk sebep sempatik ve parasempatik arasındaki gecisi organize edememeleridir.
Bu geçişisi organize ediyor olsak bir çok sorunu sorun olmaktan cıkarırız.
Sabah nefes çalışması yapmak bu geçişleri kolay geçmesine vesile olur.

Sempatik sistem bilinç seviyesini yukarıda tutar …

Meditasyon, uyku hali, uyku, uyku sonrasındaki hal , egzersiz yaptığınız hal , film izlerken keyf aldığınız hal parasempatik sistem geçişidir.

Ruhun ve zihnin iyileşebilmesi için parasempatik sisteme geçiş yapması gerekir.
Sempatik sistemin aşırı uyarılması kalp ağrısı , yüksek tansiyon, kalp ritim bozukluğu ve hatta kalp krizi gibi önemli kalp ve damar sorunlarına yol açtığı söylenmektedir.


Bu sistemlere nasıl geçiş yapıcağız ;

1.Bedenin asit alkali dengesini sağlamak zorundasınız yeme içme dengesi

* Bedendeki yükünü azaltın .
* Arınma dönemlerinde süt ve ürünleri , paketlenmiş gıdalar, şekerli gıdalardan, az pismis etlerden uzak durun.
* 1 gün su orucu tutun, tutamıyorsanız 2,3 saatte bir minimal sağlıklı atıstırmalıklarla geçis yapın .
* Eti cok tüketen insanların bilinç seviyesi kendini zorlar, kişi sempatik sistemde olur, et dozajda yenirse problem olmaz.
* Karbonhidratı fazla tüketen insan parasempatik sistemde fazla kalır.
* Nezaman bir rahatsızlığınız olursa, enerji dengesizliği yaşarsanız beslenmenizi düzenmeyiniz böyle durumlarda genelde bedende protein, karbonhidrat, yağ dengesi dengesizdir,öncelikli olarak beslenmeyi dengeye getirmek gerekir.
* Hücrenin gerekli enerji döngüşünü sağlamak icin dozajı ayarlamak şarttır .
* Mutlu olmak için bir kutu çikolataya saldırmadan yada koca bir pastayı yemeden önce düşünün geçici hazların uzun süreli negatif duygu halleri yaşatmasına müsaade etmeyin.
* Herhangi bir engeliniz yoksa yatmadan Melisa çayı için.

2. sabah ve aksam 3-5 dk diyafram nefesi calısmak…

Çok agresifseniz diyafram nefesi parasempatik sisteme geçişi kolaylastıracaktır.

Basit diyafram nefesi egzersizi


• Şimdi, her hangi bir kürsünün ucuna kadar gelerek yarım oturun. Bacaklarınızı birbirinden ayırarak açınız.
• Bacaklarınızın arasına doğru, bedeninizle eğilin.
• Bu şekilde nefes almaya çalışın. Nefes aldığınızda, göğsünüzün genişlemediğini, sadece karın bölgesi, böbreğin üst bölgelerinden genişlediğini göreceksiniz.
• Düzelin ve nefes alın. Bu sefer alt bölgenin genişlemediğini sadece göğüs kafesinin genişlediğini göreceksiniz.
• Tekrar eğilin ve nefes alın. Aldığınız nefesin düzelince de alınması gereken nefes olduğunu unutmayarak, nefes alış verişlerinizi takip edin ve düzeldiğinizde hatırlamak üzere kendinizi ayarlayın.
• Doğrulun ve biraz evvel eğik olmanızın size kazandırdığı orijinal nefes alışı yenileyin. Eğik pozisyonda aldığınız gibi göğsünüzün genişlemediği ve yukarı hareketlenmediği, bunun yanı sıra göbek deliğinizin alt kısmında, böbreklerinizin ve basenlerinizin biraz üst kısmında geçen hayali çemberi genişleterek nefes alın.
• Yine eğilin ve nefes alın. Bu şekildeyken hissettiklerinizin ne kadarını düzelince yapabildiğinizi hatırlayın.
• Düzelin ve eğik olduğunuzda aldığınız nefesin aynısını alıncaya kadar bu tekrarları sürdürün.

3. Çakra dengeleme çalışması

İnsan bedeninde, çakra olarak bilinen; yedi temel enerji merkezi bulunmaktadır. Bu enerji merkezleri; hormonal salgı bezleri ve büyük sinir ağlarının üzerinde bulunmaktadır.
Çakralar bedenimizde kapakçık görevi üstlenen ; vücut, zihin ve ruh arasındaki dengeyi ayarlamakta ve enerjinin içeri ya da dışarı akışını düzenlemektedir.

Çakra ve Reiki

Özellikle antidepresan kullananlar icin
3. çakra 1.ve 2. nin kilit noktasıdır 4. çakra 7.6.5. çakranın kilit noktasıdır bu ikisini dengelemek 3. çakra ( solar plexus çakrası) ve 4. Çakra (Kalp çakrası) dengesi sağlanmalıdır.
Parasempatik 4.5.6.7. cakra enerjisi ile sempatik sistem 1.2.3. çakra enerjisiyle calışır.
3. cakra ve 4 cakraya elini koyup yerlerini burundan derin nefesler alıp verdikçe değiştir.


 

Kadinca Özel- Meditasyon
Kadinca Özel- Meditasyon

Kapıdan çıkarken bedenin sempatik sistemde çalışmasına niyet ediyorum diyorsunuz aksam eve girerken, sohbet ortamına girerken bedenimin parasempatik sisteme geçmesine ve rahatlamasına niyet ediyorum diyip derin nefes alıp verin ve bedeni olumlama ve niyetlerle uyarın.
İnsan bedeni niyetle çalışan bir mekanizmadır anında harekete geçecektir.
Zor dönemlerden geçen ülkemizde herkesin negatif duygu yüklerinden arınmaya, değişime, yenilenmeye , tazelenmeye iyi hissetmeye çok ihtiyacı var ve şifası yine kişinin kendisinde.
Daha sağlıklı bir kalple, daha güçlü bir beyinle, arınmış bir ruh hali ile hep beraber daha güzel günlere

Gönül Sonzamancı
Duygularımı uzun yazılarla ifade etmeyi, hafiflemeyi ve hafifletmeyi, kedileri, köpekleri , doğanın binbir rengini , denizin mavisini , fok balıklarıyla yüzmeyi , yaşanmış hikayeleri izlemeyi , dostlarla içilen kahvenin lezzetini, dünya lezzetlerini ve anne yemeklerini , sporun her türlüsünü ama en çokta pilatesi, dağlara tırmanmayı, yeni yerler görmeyi , gece denize girmeyi , canım istediği an dans etmeyi, babamı ozledıgımde Neşet Ertaş dinlemeyi , piyano sesi ile sakinleşmeyi, zamansız gelen süprizleri ve midemde uçuşan kelebeklerin yaşattığı o hissi hep çok sevdim . Hayat deneyimlerimi ve almış olduğum eğitimleri yaşam şeklimle birleştirip , cevreme hem fiziken hem de ruhen hafifleten çözümler sunmak , başkalarının hayatlarındaki olumlu degısımlere katkı sağlamak ve bunlara tanık olmak en büyük mutluluğum