Coronavirüs Kaygısı ile Başa Çıkmanın Yolları

Coronavirüs Kaygısı ile Başa Çıkmanın 7 Yolu

Coronavirüs Kaygısı Nedir?

Dünya, Coronavirüs salgınının etkisi altındayken birçoğumuz evden çalışma yöntemini uyguladık ancak hâlâ işlerine gitmekle mükellef çalışanlar da mevcut. Bu iki durumda da tüm toplumda ortak bir kaygı var. Ya virüse yakalanırsam?

Öncelikli olarak kaygı, endişe ve stres bozukluğu sizin agresifleşmenize ve bu süreçten yara alarak çıkmanıza olanak oluşturur. Nefes alın! Kendinize bir alan oluşturun. Coronavirüs kaygısına yardımcı olabilecek etkili yöntemler oluşturun.

Uzmanlar, yeni Coronavirüs hastalığının (COVID-19) yayılmasını önlemek için sosyal mesafeyi ve kendi kendine karantinayı öneriyor. Bu kurallara uymanızda bir engeliniz yoksa eğer kesinlikle hem kendi hayatınızı hem de başkalarının yaşamını tehlikeye atmayın.

Peki, Coronavirüs Kaygısı Hakkında Ne Yapabilirsiniz?

Bu yazımızda sizler için (COVID-19) Coronavirüs kaygısı oluşmaması adına zihinsel sağlığınıza yardımcı olacak bir dizi öneri derledik.

Şöyle düşünün; stresinizi azaltmak aslında bu kriz ve kaygı ile başa çıkmanın en iyi yollarından biridir. Çok fazla stres bağışıklığınıza ve zihinsel sağlığınıza da zarar verebilir.
Zaten kronik bir hastalık ile yaşıyorsanız, COVID-19 özellikle korkutucu olabilir. Eğer bir anksiyete bozukluğunuz da varsa, gün aşırı gelen kötü haberler sizin kötü etkilenmenize sebebiyet verebilir.
coronavirüs kaygısı ile doğrudan nasıl başa çıkılacağı konusunda güvenilir kaynaklar, psikologlar ve ihtiyaç duyduğunuzda size yardımcı olabilecek aile üyeleri ile arkadaşlarınızın olduğunu unutmayın.

Not: Eğer Coronavirüs kaygısı yaşıyor ve bu durumu kontrol altında tutamıyorsanız profesyonel yardım almanızı öneririz.

İşte sizler için Coronavirüs kaygısını kırabilecek bazı ipuçları!

1. Sanal müze turuna katılın

Bir müze gibi halka açık bir alanı ziyaret etmek şu anda öncelikler listenizde muhtemelen çok yüksek değildir. Ancak, kendi evinizin konforu ve güvenliğinden ayrılmadan büyüleyici müze turlarını deneyimleyebilirsiniz.
Dünya çapında 500’den fazla müze ve galeri, koleksiyonlarını çevrimiçi olarak sanal turlar olarak görüntülemek için Google Arts & Culture ile ortaklık kurdu.

2. Milli parklarda sanal bir yürüyüş yapın

“Çoğu insanın asla gitmediği yerlere yolculuk.” Söylemesi bile kulağa çok hoş gelen bu fikri gerçekleştirmek hiçte zor değil.

Google Arts & Culture’ın sergisi olan The National World of Hidden Worlds sizler için bu listede yer alıyor.

Sergi, çoğu insanın hayatında asla görmeyeceği tenha alanlar da dâhil olmak üzere 360 derecelik ABD Milli Parkları turlarına izin veriyor.

Tur rehberlerinden eğlenceli bir şekilde park hakkındaki tüm gerçekleri öğrenebilir, Hawai’i Volcanoes Milli Parkı’ndaki aktif bir volkanın üzerinden uçabilir, Dry Tortugas Milli Parkı’ndaki bir gemi enkazından geçebilir ve daha fazlasını yapabilirsiniz.

3. Gerçek zamanlı olarak vahşi hayvanları izleyin

Doğadan bahsetmişken, insan yaşımı ile ilgili kaygı ve stres yaşarken yaban hayatın ne durumda olduğunu merak ettiniz mi? Çoğu hayvan hayatlarını yaşamaya devam ediyor ve sizler de Explore.org’daki canlı kameralarla gerçek zamanlı olarak yaşadıklarını anlara tanıklık edebilirsiniz.

Yunusların hâlâ yüzdüğünü, kartalların yuva yaptığını ya da yeni doğan yavruların anlarına tanıklık etmek gerçekten keyfinizi yerine getirebilecek seçeneklerden biri olabilir.

4. 2 dakika boyunca hiçbir şey yapmayın ve Coronavirüs kaygısını düşünmeyin

Kaygılanacak çok şey varken hiçbir şey yapmamak şu an sizin için pek olumlu gelmeyebilir. Ama ya gerçekten sadece 2 dakika boyunca hiçbir şey yapmadığınızda, hiçbir şey düşünmediğinizde kendinizi nasıl hissedeceğinizi denemek istemez misiniz?

Do Nothing for 2 Minutes web sitesi tam da bunun için tasarlanmıştır.

Konsept basit: Yapmanız gereken tek şey, farenize veya klavyenize 2 dakika boyunca dokunmadan sadece dalgaların sesini dinlemek. Eğer haberleri sürekli kontrol etme döngüsüne sıkıştıysanız bu durum göründüğünden daha zor olabiliyor.

5. Kendinize masaj yapmayı öğrenin

Masaj; stresten ve Coronavirüs kaygısı durumlarından kurtulmanıza yardımcı olmak için gerçekten rahatlatıcı bir fikir olabilir ancak sosyal mesafe sizi bir masörün yanına gitmekten alıkoyuyor.

Peki bu durumda en mantıklısı her zaman işinize yarayabilecek bir fikir. Coronavirüs nedeniyle evde geçirdiğimiz zaman kendimizi eğitmek, yeni şeyler öğrenmek için ve konumuzla ilgili olarak da kendiniz için masaj yapmayı öğrenmek için mükemmel bir fırsat. Yeteneklerinizi geliştirmek için düzenli olarak pratik yapın ve gerginliğinizi hafifletmenin yanı sıra başka bir kişinin masajını da yapabilirsiniz.

6. E-kitaplar ve sesli kitaplar için oluşturulan ücretsiz dijital kütüphaneye göz atın

Yalnızken, stresiniz ve Coronavirüs kaygısının dağılmasına ihtiyaç duyduğunuzda, OverDrive’ın uygulaması Libby yeni favori uygulamanız olabilir.

Libby, yerel kütüphanelerden ücretsiz e-kitap ve sesli kitap ödünç almanızı sağlıyor. Onları doğrudan telefonunuzdan, tabletinizden oynatmanıza olanak sağlıyor. Deneyiminizi daha da optimize etmek için Book Riot’un sesli kitaplarını da inceleyebilirsiniz.

7. Coronavirüs Kaygısına karşı derin nefes alın

Güvenilir kaynaklara göre, nefesiniz endişenizi yatıştırmak ve düzenlemek için süper etkili bir araç olabilir.

Stresinizi hafifletmek, Coronavirüs kaygısını dindirmek için nefesinizi kullanmanın arkasındaki bilim hakkındaki her şeyi öğrenebilir veya nefesinizi yönlendiren sakinleştirici bir terapiyi uygulayabilirsiniz

Not: Bu saydığımız ipuçları, sizi coronavirüs kaygısından uzaklaştırmak için, dikkatinizi başka bir yöne çevirmenize yardımcı olabilecek uygulamalardır. Herhangi bir kesinliği bulunmamaktadır.

Bu ipuçlarını ileride kullanmak üzere bu adresi yer imlerinize ekleyebilir, saatte bir ziyaret edebilir ve arkadaşlarınızla paylaşabilirsiniz. Umarız dijital yürüyüşlerinizden, sanal turlarınızdan ve derin nefes egzersizlerinizden keyif alırsınız.

 

Yazar

Avatar
Kadinca Özel

Kadinca Özel - Doğada seçimi kadın yapar !

İlgili Yazılar

Başka Yazı Yok

Giriş Yap