Su tüketimi

Yaza kıyasla kışın su tüketimi azalıyor. Oysa vücudun bol suya kışın da ihtiyacı var. Peki “Günde ne kadar su içmeliyiz”, “Suyun faydaları neler” ve “Su içmekte zorlanıyorsak neler yapmalıyız” tüm bu soruları sizin yanıtladık.


Günlük su tüketiminin insan hayatına mücize etkileri

Kavurucu sıcaklarda bedenin su ihtiyacı çabuk fark edildiği için su tüketimi daha kolay bir hal alıyor. Ancak kış mevsiminde terleme, yoğun sıcaklık hissetme gibi etkenlerin olmaması aynı oranda tüketilmesi gereken suyun azaltılmasına sebep oluyor. Normal bir günde 2 buçuk litre tüketilmesi gereken su miktarı, kış aylarında azalarak hazımsızlık ve sindirim organlarının sağlıklı çalışmaması gibi sebeplere yol açıyor.

Vücudunuz metabolik süreçlerini yürütür, organ ve sistemlerinizi tıkır tıkır işletirken suya ihtiyaç duyar, suyu kullanır ve siz farkına varmadan sürekli olarak su kaybeder. Bu kayıp mutlaka ama mutlaka yerine konmalıdır. Yoksa sorunlar başlar.

KAÇ BARDAK SU İÇMELİYİZ

Genel yargı “Günde en az 2 litre su içilmelidir” olsa da bazı uzmanlar buna karşı çıkıyor. Bu önergenin bilimsel bir kanıtı olmadığını savunan uzmanlar, su ihtiyacını belirleyen temel faktörlerden birinin kullanılan enerji miktarı olduğunu söylüyor.

O hesaba göre; yetişkin biri enerji harcamasının her kalorisi başına 1-1,5 ml. suya ihtiyaç duyuyor. Eğer bir günde 1500-2000 kalori harcayan biriyseniz günde 1,5-2 litre su içmeniz gerekiyor. Eğer ağır egzersizler yapıyorsanız, yaptığınız iş güçlü bedensel faaliyet gerektiriyorsa, ciddi ısı değişiklikleri ile karşı karşıyaysanız, ateş, ishal, kusma gibi anormal durumlar söz konusuysa, idrar söktürücü haplar ya da laksatifler kullanıyorsanız su ihtiyacınız artıyor.


YEMEK YERKEN SU İÇELİM Mİ?

Öğünlerden 30 veya 15 dakika önce alınan suyun metabolizmayı hızlandırma ve midede hacim oluşturarak öğünde fazla besin alımı engellemek adına göz ardı edilemeyecek faydaları vardır.

Son günlerde sıkça tartışılan konulardan “yemek yerken su içelim mi”ye gelince… Eğer kişinin yemek yerken su içme alışkanlığı varsa, bunu devam ettirmelidir. Ancak tüketmiyorsa kendini de zorlamamalıdır. Çünkü bir öğünde sıvıyla birlikte midenin alabileceği kapasite bellidir. Yemekle birlikte su tüketildiğinde mideye daha az besin alınmaktadır. Su içilmeyen günlerde kalan kısım da yemekle doldurulmak istenir, daha fazla besin tüketilir.

Sudan en üst düzeyde faydalanmak için yemeklerden 15 dakika önce su içmeli ve yemek sırasında su içme alışkanlığı varsa devam ettirilmelidir.

SUYUN FAYDALARI

Hayat kaynağı denilen suyun faydaları saymakla bitmiyor…

* Işıltılı cildin sırrı: Yeterli su tüketimi olmaması sebebiyle cildin kuruması ve canlılığını kaybetmesi kaçınılmaz bir hale geliyor. Vücudun ihtiyaç duyduğu nemi karşılamak için, cildi ilk önce içeriden beslemek, bunun için de günlük su ihtiyacını karşılamak gerekiyor. Su tüketiminin azalması sebebiyle bozulan nem dengesi cildin ışıltısını kaybetmesine, matlaşmasına sebep olurken, aynı zamanda cilt esnekliğini de kaybediyor. Doğru beslenmede olduğu gibi vücuda ihtiyacı olan suyun verilmesi cildine özen gösterenlerin unutmaması gereken bir nokta.


* Kilo vermeyi kolaylaştırır: Diyet yapan ve kilo vermek isteyen kişiler mutlaka su içmelidir. Su, metabolizmayı daha fazla çalıştırır. Böylece daha fazla kalori yakmış olursunuz. Ilık su, aynı zamanda vücuttaki yağların parçalanmasını sağlar.

* Sindirim sistemini düzenler: Düzenli olarak su içmeye başladığınızda sindirim sisteminiz iyileşmeye başlar. Su, yediğiniz besinlerin parçalanmasına yardımcı olarak, sindirim sisteminin mükemmel çalışmasını sağlar.

* Hastalıkları önler: Vücudun ihtiyaç duyduğu minerallerin pek çoğunu sağlar. Soğuk algınlığı, idrar yolu enfeksiyonları, böbrek taşları ve mesane kanseri riskini düşürür.

* Ödem attırır: Dışkının yumuşamasını sağlayarak kabızlığın önlenmesine katkıda bulunur. Vücut ısısının denetiminde, ödemin atımında rolü vardır.


* Saçları güçlendirir: Yumuşak ve parlak saçlara kavuşmak için su için. Su, saç köklerindeki sinir uçlarını aktif hale getirir. Uzamasına da yardımcı olur.

Su içmekte zorlanıyorsanız

Su tüketmek zor geliyorsa suyun içine bir-iki damla meyve suyu veya taze meyve parçaları, nane ve limon ekleyerek içebilirsiniz. Havuç, kereviz gibi sebzelerle de su tatlandırılabilir.