Unutkanlığı Engellemek

Unutkanlık çağımızın en büyük problemlerinden biri. Her üç kişiden biri unutkanlıktan yakınıyor. “Neden unutuyoruz”, “Unutkanlık ne zaman ciddi bir tehdit haline geliyor” ve “Unutkanlıkla nasıl başa edebiliriz” sorularının yanıtlarını sizler için araştırdık.

Hayatımızdaki temponun artmasıyla birlikte ‘unutan’ların da sayısı arttı. Eskiden yaşlılık hastalığı olarak görülen “unutkanlık” şimdilerde gençler de dahil neredeyse her üç kişiden birinde görülüyor. Unutkanlığın ardında her zaman sağlık problemi olmayabilir. Psikolojik sorunlar; stres ve depresyon da dalgınlığa neden olabilir. Beslenme hataları da bellek problemlerine neden olabiliyor. B12, omega-3 ve D vitamini eksikliği belleğin yavaş çalışmasına sebebiyet veriyor. Kilo sorunuyla bellek problemleri arasında ilişki var. Kilo arttıkça beyin küçülüyor. Hareketsiz yaşam da unutkanlığın en önemli sebeplerinden.

Alzheımer Ve Unutkanlık

Alzheımer Ve Unutkanlık Arasındaki Farklar

Günlük hayatta unutkanlık yaşayanların en büyük korkularından biri Alzheimer hastalığına yakalanmaktır. Ciddi bir bellek hastalığı olan Alzheimer ve unutkanlık arasında büyük farklar vardır. Hepimiz zaman zaman bir eşyamızı nereye koyduğumuzu unutabiliriz ya da dün ne yediğimiz aklımıza gelmeyebilir. Ancak Alzheimer hastası, örneğin elindeki anahtarın ne işe yaradığını hatırlamaz. Karar verme yeteneği zayıflar, günlük rutin işlerini yaparken zorlanır, konuşmada güçlük çeker ve aile bireylerini bile hatırlamakta zorluk çeker.

Alzheımer’ın Tedavisi Yok Ama Unutkanlıkla Mücadele Edebilirsiniz

Alzheimer hastalığının kesin sebebi bilinmemekle birlikte hastalığa kalıtsal faktörler, beyin dış yüzeylerinde anormal protein birikimi ve buna bağlı hücre kaybı, hücreler arası iletilerin kaybolmasının neden olduğu söylenmektedir. Alzheimer hastalığının tanısı, nörolojik muayene ile konulur. Hastalığın maalesef tedavisi yoktur, sadece süreci yavaşlatmak için ilaç kullanabilir.

Alzheimer’a karşı önlemler almak ve günlük unutkanlığı aza indirmek ise sizin elinizde. Beslenmenize dikkat ederek, düzenli egzersiz ve beyni çalıştıran aktiviteler yaparak bu sorunu en aza indirebilirsiniz.

Unutkanlık ve Zihinsel Aktivite

Zihinsel Aktiviteler Yapın

Bellek yeteneğinizi artırmak zihinsel aktivitelere öncelik verin. Sürekli yeni şeyler öğrenmeye çalışın, satranç, dama ve kağıt oyunları oynayın ve bulmaca çözün. Resim yapmak, kitap okumak, yeni bir dil öğrenmek ve puzzle yapmak da zihninizi diri tutacaktır.

Beslenmenize Dikkat Edin

Bir önemli konu da belleği koruyacak şekilde beslenmektir. Belleği koruyan destekler arasında D, E, C, B6, B12 folik asit ve Omega-3 yağ asitleri vardır. Şeker ve trans yağ içeren besinlerden uzak durun. Omega-3 kaynağı olan balığı haftada 2 gün tüketin. Balık yiyemiyorsanız, omega-3 desteklerinden faydalanın. Yine omega-3 kaynağı olan ceviz günlük besin listenizde muhakkak yer alsın. Günde en 3 ceviz tüketmeye özen gösterin. Bu zihninizi canlı tutacaktır. Fazla olmamak kaydıyla bitter çikolata da tüketebilirsiniz. Bitter çikolata kan akışını hızlandırarak hafızayı çalıştırır.

Unutkanlık ve Stres

Stresten Arının

Stres, bellek düşmanlarından biridir. Konsantrasyonunuzu bozan stres, olayları ve bilgilerinizi hatırlamanızı da zorlaştırır. Eğer bir işi yaparken yüksek stres altındaysanız mola verin ve derin nefes alın. Günlük yaşantınızda yoga ve meditasyona yer verin.