Kategori: Moda
“Moda” genellikle tasarımcılar tarafından yapılan en yeni kreasyonlardır ve yalnızca birkaç kişi tarafından satın alınır; ancak, genellikle bu modalar daha yerleşik trendlere çevrilir. Doğası talepleri, çoğu insanın farkına vardığından çok daha eksiksizdir. Bir profesyoneli, giyimini benlik kavramını, yaşam tarzını, değişimi, zamanı ve yeri yansıtan benzersiz bir ürün olarak bilir.
Moda Sınıflandırması
Modanın önemi, tasarımcıları veya üreticilerin endişesidir. Kısa veya uzun süreli olabilir. Bir tasarımcı, bu özelliği belirledikten sonra, perakende envanteri için bir modanın önemini değerlendirme pozisyonundadır. Birçok türe ayrılmıştır, örneğin;
- Tarzı
- Temel veya klasik
- Heves
- Moda Tahmini
- Eğilimler
Tarz
Tarz her zaman sabittir. Moda değişirken, değişmez. Sabit değil. Stil, herhangi bir giysinin temel taslağıdır. Farklı bir yaka ve farklı kollar ile temel bir giysi üzerinde biraz kırpıntı yaptığımızda, temel giysi farklı bir görünüme veya farklı bir kıyafete dönüştürülür, bu modifikasyon mayası insanlar tarafından kabul edildiğinde moda haline gelecektir.
Tarz terimi, popüler bir kelimedir ve içindeki bir alt bölümü ifade eder. Tanım olarak, onu diğer tasarımlardan ayıran belirli özelliklere sahip olandır. Ünlü tasarımcıların yarattığına inanmak yaygın bir yanılgıdır. Kabul edilmesini umdukları stiller yaratırlar. Ne zaman ve tüketici desteği varsa, stil olur. Modanın kabul ile eşanlamlı olduğunu vurgulamak gerekir ama yinelenen bir şeydir.
Moda Tahmini
Bu senaryosunun önemli bir parçasıdır çünkü herhangi bir yeni giysi tasarımcı tarafından tasarlandığında ve giyildiğinde, kendi başına modayı yaratmayacaktır. Modayı yaymak için medyaya ihtiyacı var ve modayı yayan ve tasarımcılara ün ve isim kazandıran bu medya öngörüdür. Moda tahmini, sinema, defileler, basın, dergiler, gazeteler ve vitrin gibi birçok iletişim medyası aracılığıyla yapılır.
Moda Trendleri
Trendler, büyük koleksiyonların ortak sahip olduğu stil fikirleri. Modanın hareket ettiği yönü gösterirler. Moda tahmincileri, kehanet olduğunu düşündükleri stilleri, zamanın ruh halini yakalayan ve yeni bir akımın işaret eden fikirleri ararlar. Birkaç tasarımcı, ortak kaynaklardan ilham aldıkları için benzer bir fikirler kullanabilir. Trend bir fabrikasyonda, bir silüette veya birkaç koleksiyonda görünen başka bir tasarım öğesinde görünebilir. Çoğu zaman, diğer koleksiyonlara yayılıncaya kadar küçük dozlarda yeni bir trend ortaya çıkar. Basın, koleksiyonlar arasındaki benzerlikleri fark edip vurguladıkça, medyanın maruz kalması da trendlerin belirlenmesine yardımcı olur.
Başka Yazı Yok